tisdag 17 september 2013

V86 Svepet



Här kommer lite lösa tankar angående morgondagens tävlingar på Solvalla.

1.
Klarar Chelsea Boko av att följa med Mosaique Face i ett vansinnigt tempo? Vilken annan häst skulle kunna blanda sig in i segerstriden? Kan inte förmå mig själv med att betala för någon av dom andra pållarna och nej, inte för Noble Night heller.

2.
Blir det hela en defilering för Västerbo Loveboat och Erik Adielsson? Eller kommer ett par fräcka uppstickare utmana? Jag tror att både Call Me Keeper och New Moon Face kan utmana över aktuell längre distans. Men helt klart är favoriten en tänkbar spik med tanke på läget och kapaciteten. Sen att Adielsson haft en smärre formsvacka behöver inte bli avgörande.

3.
Vilket lopp. Favorit på förhand är Quid Pro Quo men flera hästar kan utmana. Jag vägrar falla på grund av Indigious. Observera att Åke Svanstedt kommer sitta upp bakom favoriten. Glöm heller inte bort Barracuda River som är en riktig rensare och den har absolut kapacitet. Även Xena Brick är något för den som letar skrällar.

4.
Här krävs garderingar tror jag! Många!

5.
Molle C.D

6.
Reder Denim Boko ut läget blir hon livsfarlig.

7.
Final Oak dundrar med 75-80% säkerhet till ledningen och väl där släpper inte Jorma Kontio tror jag. Ledning runt om? Mycket möjligt. Ett tänkbart spikförslag.

8.
En duell mellan Boys Going In och Djali Boko? Har själv sett detta spektakel från första parkett, då syftar jag såklart på den förstnämnde. I E3 uttagning på Gävletravet var han skyhög favorit men blev totalt avklädd av Rolling Stones. Sedan dess har det väl gått upp och ner. Enligt vad jag hört så kommer han troligtvis att smygas i loppet. Djali Boko kan ju dra hårt hela vägen, men han kan likaväl galoppera i starten. Bakom dessa två kommer Mad Neo att göra ett kanonlopp i det tysta, kanske blir det inte ens liv runt honom förrän han helt plötsligt sätter nosen först - jag skulle inte bli förvånad.

Fräckisen:

1. 2,5
2. 4 Västerbo Loveboat
3. 1,4,5,6,7,9
4. 1,2,5,8,9,11,12
5. 6 Molle CD
6. 3,6,8,12
7. 5 Final Oak
8. 5,6,12

1008 rader x 0,25kr x 2 System = 504kr
Endast vinst vid 8 rätt

Chansen:

1. Mosaique Face
2. 1,3,4,9,10,11
3. 5 Indigious
4. 1,2,3,4,5,6,7,8,9,10,11,12
5. 2,3,6,7,8,9
6. 1,2,3,4,5,8,9,12
7. 9 Random Shot
8. 12 Mad Neo

3456 rader x 0,25kr x 1 system = 864kr

***********************************

Godnatt, återkommer imorgon med förhoppningsvis det senaste inför V86:an.





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar