lördag 28 september 2013

EXTRA V75 Söndag. Förslag + Tankar

Inledningsvis vill jag påpeka att det kommer springas lopp av bra många unga och orutinerade hästar och galopper ligger mycket närmare inpå. Det är min känsla inför imorgon. Rutin kan avgöra men ungdomlig sprallighet kan lika gärna fälla rutinen. Riktigt svåra lopp men jag skall självklart försöka.

I första avdelningen blir Djali Boko favorit. Ganska berättigat då han är en av dem bästa hästarna, vill dock höja ett varningens finger för galopprisken imorgon. Senast han startade på spår ett blev det galopp direkt och det kan bli så nu igen. Utmanarna som jag ser det finner vi några platser höger om Djali Boko. Både Mad Neo och New Moon Face kan utmana om favoriten har en dålig dag. Den förstnämnde har dem två senaste starterna dragits med dåliga spår. Innan det visade han mycket. Den andra besitter kapacitet och kan mycket väl fälla allt om det flyter på.

Skräll-bud skulle kunna vara och OBS tänk på denna: 7 Financial Dust. Det kan eventuellt bli barfota för första gången och hästen är gaaanska fint stammad.Även 8 Kan Ha (Men läget) och 6 Västerbo Fantast kan nämnas.

Tänk också på att 5 Remote Control kommer köra för ledningen och det kan också ställa till det för Djali Boko.

Andra avdelningen innehåller tre hästar som höjer sig något över dom andra. Dessa är 2 Air Frame, 5 Katla Celeber och 11 Denim Boko. Den sistnämnda drog återigen nitlotten och jag ersätter därför henne med nummer 3 Det är K.H.K Boko. Jag nöjer mig nog med dessa tre men bara tiden får utvinna om jag plockar med 7 Right Of Way på systemet.

Nu vänder vi på bladet och vad finner vi? Jo i Tredje Avdelningen är givetvis D´One favorit. Spåret är bra, hästen är definitivt bra och förberedelserna rapporteras ha varit bra. Det finns dock en hel del andra hästar som också vill vinna storkovan! Jag tycker det har skrällt på något förbannat mycket i dessa unghäst-storloppen och jag tänker inte så med skägget i brevlådan. Jag garderar. I första hand tar jag med: (utan inbördes ordning)

1 Symmetric (Rygg ledaren, Barfota(?) )
3 Neona Princess  (Häftig)
5 Melly Briolette (Avslutningen)
6 Classification (Björn Goop)
9 Fly The World (Stark och rejäl)
10 Backfire (Tänkbar skräll)
11 Mythical Fortune (Fin)
12 Room To Go (Dåligt läge men ej borta)

3140 meter och volt är vad som väntar i Fjärde Avdelningen. Förhandsfavoriten står till 60 meter bakom Listas Raki och Paying Guest för att nämna två. Hur som haver. Jag behöver en del sträck för att lösa detta. På förhand tar jag med dessa:

4,5,7,10,11,15

Självklart kan man göra det enkelt för sig och chansa sig till en spik. Rekommenderar i så fall Montgomery Hill eller Sem Jafet.

Femte Loppet spikar jag mig ur och det är givetvis Mosaique Face som får tipset. Hur mycket press han än får på sig, hur bra än Indigious blir barfota, hur snabba, starka och snygga antagonisterna än är så tror jag att det är så dom tänker om Mosaique Face. Hästen är enorm. Senast på Solvalla mördade han Chelsea Boko och sedan även en smygkörd Noble Night. Det här är hästen att slå och jag måste ta ställning. Spets (Thai Broadway vill inte köra spets) och slut.

Jag spikar även en smygkörd Gisela Ås i Sjätte Avdelningen. Värsta konkurrenten (?) Delicious U.S. skall gå med skor och startar längst ut på vingen. Nej jag tror Gisela kommer spurta förbi alla på Solvallas långa upplopp. Senast höll hon på att snuva True Advantage på segern. Spik.

Vilket häftigt lopp det blir i Sista Avdelningen. Här kan vad som helst hända. Jag stannar vid sex hästar och det blir just 1-6.  Om jag skulle behöva spika mig ur, skulle jag välja Amazing Man med Final Oak som första reserv.

*

Systemet:

1. 1,3,4,6,7,8
2. 2,3,5
3. 1,2,3,5,6,9,10,11,12
4. 4,5,7,10,11,15
5. 4 Mosaique Face
6. 9 Gisela Ås
7. 1,2,3,4,5,6

2916:-

Lilla: 216:-









Inga kommentarer:

Skicka en kommentar