torsdag 19 september 2013

Monolog om V75 på Lördag!!

Jag har fått klart för mig att en av mina favorit pållar, besten, raketen och den omutlige No Deal som startar i V75:3 kommer att springa finaler på Solvalla om ytterligare en vecka!! Jag vet inte om detta kommer leda till att hästen kommer köras snällt? Så här säger Flemming Jensen:

"Allt är bra med hästen efter senast, innerspåret är inte optimalt men det finns ju open stretch" Ok, vi tolkar det som att hästen är som vanligt men att läget är chansartat. Drömscenariot för No Deal är att Mr Chicago tar hand om täten medan No Deal får följa med i rygg. Men vad händer om Jorma Kontio släpper ledningen i sin tur? Och om en ytterligare ledare släpper. Jag tror ingen häst i loppet slår No Deal på tempo. Arazi Boko klarade inte ens av att ställa en fråga senast lagen möttes och nu är den ganska överstreckad! Detta kan bli klurigt. Det kommer bli så avgörande med hur positionerna fördelas och det är inte till fördel för No Deal. Spår två hade varit så mycket bättre.

Vidare fortsätter Flemming:

"Efter det här loppet har hästen finaler på Solvalla en vecka senare"

Avdelning: What? Snacka om att dela ut hjärnspöken till spelarna?

*

Robert Bergh om heat 1 (V75:1):

"Galoppen i Paris var ren otur efter en incident som Nahar klarar 99 gånger av 100. Han 
känns fortsatt fin och jag har en bra känsla inför det här loppet. Jag kör honom helst med skor i 
första heatet men om banan är lös fungerar Nahar bara barfota. Jag hoppas hamna i dödens eller 
i andrapar utvändigt och tror på en bra möjlighet att vinna det här heatet."

Skall vi ta bort hästen om banan är lös och Nahar går med skor? Jag tror också på bra chans men väntar tills lördag med att ta ställning.

*

Bergh igen, denna gången om Bradley i V75:7

"Bradley fick en svår resa senast och höll ändå bra som femma i ett tight lopp
där alla var med i mål. Han är bättre än vad raden antyder och har toppform, Bradley är distansgynnad den här gången och jag tror en hel del på honom även om det var surt med bakspåret"

Det låter positivt men klarar hästen av att stå emot en tank som Tidied Accelerator över lång distans. Klart är att den sistnämna kommer att runda många om han sköter sig. När det fungerar är det inte många som står emot. Har segrat på Åby tidigare och 20 meter är det som skiljer honom och Bradley.

Båda hästarna räknas.

*

Jag vet, jag tjatar om denne Viking America. Är ruskigt sugen på att se vad han kan göra på lördag. Blir det en repris av vad Mosaique Face gjorde igår mot Chelsea Boko. Grovt tempo hela vägen för att slutligen - precis som i senaste finalen - glida in i mål. Jag måste fortsätta hoppas på hästen och så här låter det från stallet:

"Preben Sövik i stallet: Han galopperade på upploppet i Derbyfinalen och enligt kusken hade han blivit fyra-femma utan galoppen. Han kan vara lite halvstrulig från och till och är och bara medelsnabb den första biten. Viking America känns fantastiskt bra i träningen och borde ha bra chans att sluta bland de tre främsta."

Vågar man spika?



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar