måndag 16 september 2013

Försvarar Sebbe titeln?


Startfältet lottat och klart inför helgens stora travhändelse är släppt. Det handlar givetvis om Åbys Stora Pris som körs i två skiljeheat. Förra årets segrare Sebastian K vann båda heaten under fjolårets tävlingar.

Tiderna då var 1.10,4 i första heatet samt 1.11,2 i det andra. Strax bakom honom slutade Commander Crowe i båda heaten. Distansen var då som nu 1640m med autostart.

Komplett Startlista:

1. Commander Crowe
2. Nahar
3. Save The Quick (FR)
4. Traveling Man
5. The Best Madrick (FR)
6. Looney Tunes (IT)
7. Sebastian K
8. Classic Grand Cru (DE)

Startplatserna skiftar till det andra heatet. Alltså hästen som har spår ett får nu spår åtta och så vidare.

Loppet:

Tycker jag ser helt öppet ut så här på förhand. Det är svårt att veta exakt var man har Sebastian K. Ena stunden svävar han ifrån sina kombattanter som ingenting, för att i nästa stund bli totalt knäckt innan sista kurvan. Commander Crowe är det helt säkert att han kommer gå hela vägen i mål, om det räcker återstår att se. Save The Quick är jag otroligt imponerad över och likaså Traveling Man. Om någon av dessa vaknar på rätt sida, ja då kan vad som helst hända. Då har jag inte ens nämnt Nahar som kan lägga hur mycket mark under sig som helst. Ni förstår själva, för att lösa detta loppet någorlunda på förhand krävs det värmnings bilder samt rapporter. Dagsform och humör kommer bli avgörande. Spika? Då måste man vara iskall. Jag är inte iskall. Jag föredrar någon form av stor gardering.

Skall försöka gå igenom hästarna innan lördag.

Övrigt:

Två riktiga Kanoner kommer till start på lördag:


                                                                         No Deal

Viking America



*
Dessa två ovanstående hästarna tror jag väldigt mycket på så här på förhand. Jag tvivlar inte en sekund på att Viking America klär av Västerbo Highflyer om han sköter sig. No Deal får hoppas på rygg ledaren och avgöra via OS. Kan mycket väl bli tredje invändigt också. Spår ett är inte optimalt men hästen kommer så småningom hävda sig i guld. Missa inte dom på era kuponger.

Jag vill förövrigt se Obi Wan tillbaka i rampljuset snart! För ett år sedan hade jag honom som spik under samma helg.

Nu väntar sängen och gräma sig över fiaskotippningen inför kvällens V64:a.




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar