fredag 20 september 2013

V4 miss

Ibland har man otur, ibland är man slarvig. Idag var jag slarvig och streckade fel. Det gällde V4:an på Åby där jag satt med 3 rätt inför sista och hade 6 hästar tror jag (Kvittot åkte all världens väg).

Detta skedde på min lunch då jag tog bilen till närmaste spelbutik av ren impuls, plus att pengabunten i fickan liksom skrek på mig att lägga ett spel. Självklart upptäckte jag när jag kom tillbaka till jobbet att jag missat att strecka nummer 6 i sista avdelningen - vilket var helt befängt då jag i stress endast gick efter strecklista i sista.

Även om inte utdelningen var det grövsta så hade jag iallafall tredubblat insatsen och kunnat skjuta in 4000:- till ett system imorgon - utan ångest om det skulle gå åt helvete!

Nog om det. Jag har märkt att alla i lagen är riktigt taggade för imorgon. Vi får hoppas på det bästa och nu funderar jag på att antingen göra frugan chockad och slänga på mig kläderna jag nyss slängde av mig, spurta ner genom trapphuset, gasa iväg och lämna in en V64, köpa travtidningarna och en Chipspåse. Eller så tar jag det lugnt här hemma och läser på in i det sista. Måtte jag bestämma mig snart!

Fick idag ett tips av en vän, han sa: Glöm inte strecka Jumble Ås i avdelning tre! Kanske är han inne på rätt spår? Silverdiversionen har final nästa helg. Hur många pållar kommer gå med skor? Jag UPPMANAR verkligen alla som läser här att avvakta med inlämning tills skoinfon är släppt!

Nej, nu rör jag mig. Och ikväll, vid 20:00-21:00 startar jag omgångarna på V75tillsammans! Vi hörs, syns och sånt där inne!


2 kommentarer: