lördag 21 september 2013

Mycket svår omgång.

Ofta brukar jag ha klockrena idéer. Jag brukar ha en uppfattning om att typ "Dessa hästar har kanonchans" eller "Han kan inte förlora". Men den här gången är det riktigt svårt. Åby och dessutom Jackpott, kryddat med heat lopp. Nä, enkelt är det inte och det kommer krävas en hel del tur eller så blir det enklare en man trodde och utdelningen stannar på en relativt låg nivå.

Oavsett: Jag tycker Sebastian K är överstreckad i det andra heatet. Jag skulle vilja varna för Nahar där. Hästen går ju som bäst bakifrån och alla andra kuskar borde ju veta vid det här laget att Sebastian K kan knäckas med press på sig. Vem skall då offra sig? Kanske blir det Save The Quick som segrar i första loppet och sedan knäcker Sebastian K och joggar i mål för att vinna över Nahar i ett skiljeheat?

Jaja, den som lever får se. Jag och min sambo skall åka iväg till Ica och lämna in ett system på 1800 rader som Jag, hon och min far skall dela på. Jag ska utforma det och posta kopian till honom på Facebook. Det är faktiskt första gången vi spelar ihop - men då vet han inte att jag spelar som jag gör heller.

Systemet kommer förmodligen att se ut ungefär såhär:

1. 1,2,3,5,7
2. 2,3,5,6,7,9,10,11,12
3. 1,4,5,8,9,10,12
4. Kaiser Broline
5. 2,4,7
6. 2,3
7. New York US

Som ni ser är det väldigt risk-artat, men sitter det så kan vi leva gott ett tag :)

Jag avslutade där med en Melander-häst. Lyssnade just på en intervju med honom där han framhöll att han inte på något sätt kunde garantera att hästen går iväg felfritt men att New York är ungefär lika bra som Tidied Accelerator. Sedan kan man ju ha i åtanke att hästen höll Mellby Viking tempo i sin sista start över längre distans. Jag ser inte någon Mellby Viking typ idag. Det kan mycket väl bli så att dom andra pållarna får jaga New York, precis som han fick jaga Mellby! Förstår ni vad jag menar.

12,9 - 2640m - 2:a bakom Mellby Viking är inget dåligt att ha i sitt färska CV.

Kaiser Broline hoppas jag kan utnyttja OS till fullo. Jag hoppas och tror att hästen kan ligga och vila hela vägen till upploppet, sedan använda sin fantastiska fart till att spurta ner sina tröga antagonister.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar