onsdag 25 september 2013

V86 Ikväll + Jackpott

Jag har faktiskt bara lyckats pricka in 8 rätt på V86 två gånger sedan starten. En gång gav det ungefär 9.000kr i nettovinst. Den andra gången gav det ungefär det 24.000kr. Varför är det så? Jo för att V86 är ett jävla lotteri ibland känns det som. Så många lopp att hålla reda på och oftast är kvalitén på loppen inte så bra att man kan luta sig tillbaka på "givna" streck. Den här veckan har jag dock hittat två potentiella spikar som jag (förhoppningsvis) kommer att våga satsa på.

Den första hittar jag i avdelning 4 och den heter Wyona. Hästen har verkligen visat klass på slutet och den passar mig perfekt. Inte så mycket streckad. Startar från tillägg men kan lugnt lunka på i andra spåret, styrkan ligger i avslutningen. Där kommer hästen kliva förbi många och jag tar ställning direkt.

Den andra heter Kazire De Bob och startar över 2640m i avdelning 6. I nuläget är hästen streckad på 11%. Perfekt chansspik på V86 för mig. Hästen har i sina två senaste starter slutat före betydligt mer betrodda Foot On The Gas (46%). Totalt två andra platser. Blir det tredje gången gillt ikväll? Jag vet inte, men jag tar ställning och har nu två hel-roliga spikar.

Annars?

Ser första loppet ut att stå emellan två hästar. Gör dom bort sig så är det bäddat och klart för nya miljonärer i onsdagsnatten. Kommer Ponziopilato Stra att göra om sina enorma prestationer på slutet? 23% lockar, trots bricka 12 och kort distans. I samma lopp finns även Checco Boko som är som borta med vinden för spelarna, 12%. Kanske kan dessa två hitta varandra ikväll och skapa en vägvinnande taktik som kommer föra en av dem till seger! Vem tar rygg på vem inför upploppet? Min ide är ändå att Miccano Lung vinner loppet.


Systemet (Kan komma att ändras när skoinfo kommer)

1. 1,7
2. 1,3,5,6,9,10,12
3. 1,2,3,4,5,6,7,8,9,10
4. 8 Wyona
5. 1,2,3,6,8,9,11
6. 8 Kazire De Bob
7. 3,12
8. 2,12

980kr

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar