tisdag 24 september 2013

Snart dags för nya tag

På lördag är det Solvalla som gäller. Då tar vi nya tag och med riktigt fina lopp. Det handlar om finaler och här är några av mina tidiga tankar.

I första avdelningen är och kommer Credit Fayline bli skyhög favorit - men ganska motiverat. Hästen har gått från klarhet till klarhet men en som kan sätta käppar i hjulet denna eftermiddagen är: (Förlåt att jag tjatar om denna) No Deal.


Dessa två stötte på varandra i en final för cirka en månad sedan. Jag gick ut hårt och spikade dansken. Fick mothugg av flera personer om att "Vinna från spår 12, det går inte". Visst hästen vann inte, Credit Fayline som startade från spår två bakom bilen höll undan - med en nos. Nu kommer nog inget rädda Credit Fayline om No Deal trummar igång. Såg ni förresten hur hästen joggade i mål bakom Arazi Boko i lördags, med skor? Min idé är att Solvallas långa upplopp kommer bli avgörande. It's a Deal 

I nästa avdelning är mina enda funderingar hur någon skall kunna slå Twins Fairytale? Både på planen och vid sidan av? Maken till vacker häst va?



I Avdelning 3 ser det riktigt gott ut, här skall det göras pengar... Att Vicennes kommer bli storfavorit råder det inget tvivel om men motbud saknas absolut inte. Som jag ser det kan alla hästar från 1-8 vinna. Det är bara att strecka på. Att en häst som Askens "Freaking" Valencia i nuläget (tidigt) är endast streckad på 15%, får det att vattnas i munnen. Jorma Kontio gillar ju Solvalla också, Solvalla gillar Jorma, Jag gillar Jorma på Solvalla.

Fjärde avdelningen är (som vanligt) ett råttbo. Rekommenderar starkt garderingar. Pompano? Samma gäller femte. 

Dom två sista avdelningarna hinner jag inte med just nu, fyller på med tankar där senare. Ska bidra med ett systemförslag av inte allt för stor modell också.

1. 4,8
2. 8 Twins Fairytale 
3. 1,2,3,4,5,6,7,8
4. 1,2,4,8,9,10,11
5. 2,3,4,7
6. 8 New Line
7. 3,4,12

672kr 

Fräckt eller dumstridigt? 

Vad händer om Yarrah blir fast, Harry och Panne kör som dårar för täten. New Line smyger ner? 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar