måndag 16 september 2013

V64 Umeå



Skall vi försöka lösa dagens omgång som kommer utspela sig långt upp i norr? 

Här kommer en kortare sammanfattning av mina tankar kring omgången.


Första avdelningen:
2 Ultralum blir tidig favorit i detta stayerlopp över 3140m. Välförtjänt? Ja kanske, om man ser till senaste starten på Umeåker så kommer hästen inte göra bort sig i sällskapet - kapacitetsmässigt. Den som dock kan sätta käppar i hjulet är Robert Bergh som sitter upp bakom 6 B.B.S Mandarino 20m efter. Jag tycker att Bergsåkerstränaren är i riktigt god form och jag kan inte ignorera honom när han dessutom tävlar i Norrland.

Förslag: 2,6,8,9


Andra avdelningen:
Treåringslopp och enligt dem flesta en kamp emellan 8 Lovley Sky och 10 Nikita Broline. Om jag skall vara ärlig har jag mindre koll på dessa två och mina sinnen säger mig att plocka med ytterligare hästar och valen föll på 1 Ivory Easy och 13 Amino Håleryd. Den senare kommer ifrån seger efter ett starkt lopp över 2640m. Jag hoppas på liknande framgång ikväll och tar ställning, dock låter jag dom två förhandsfavoriterna finnas med på lappen också.

Förslag: 1,8,10,13


Tredje avdelningen:
Här hittar vi kvällens största favorit i 9 Nordsjö Douglas. Vad gör jag då? Spikar absolut inte, här måste det försöka fällas. Fem starter för favoriten i år varav två galopper. Bara där ringer skräll och "klirr i kassan" klockan hos mig. I skrivande stund streckad på 91%, löjligt. Vill man inte försöka fälla en sådan skall man inte spela trav tycker jag. Även om jag skenar iväg här och det låter positivt, ha i åtanke att hästen ändå har en resultatrad som ser ut som följande: 2-2-0 på fem starter.

Förslag: 2,3,6,9,14


Fjärde avdelningen:
Varning på 11 Lillaosåfin i övrigt streckar jag på lite. Beakta att många av dom "bästa" hästarna står på tillägg och knepiga positioner.

Förslag: 3,10,11,14,15


Femte Avdelningen:
Här tar jag ställning och spikar 9 Greenstar som kan spurta riktigt ordentligt. Nu är han garanterad en smygresa och V75-hårdheten måste börja ta ut sin rätt nu. Hoppas och tror att han slår många över Umeåkers upplopp.

Förslag: 9


Sjätte Avdelningen:
Mitt lås för kvällen: 2 Across the Bridge och 7 Sundviks Saigon. Fredrik Laday valdes sent bort. Hoppas på att Henrik Svensson är seger mätt efter framgångarna med Greenstar i femte avdelningen (?). Skämt å sido. Jag ser dessa två som dem två bästa hästarna och över sprintdistans skall det till något extra för att slå dem.

Förslag: 2,9

Systemet:

Lycka till alla som spelar!!!




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar