lördag 14 september 2013

Starten

Jag har kommit till stadiet där det krävs att jag börjar dela med mig av mina tankar, funderingar och framförallt - tips. Främst till V75 men också vad som sker i livet. Hur jag spelar! Hur jag fungerar.

Det är nu lördag, lördagskvällen. Denna brukar oftast innehålla glädje, förtvivlan eller ånger. Dem senaste 5-6 månaderna har det mestadels varit glädje som präglat. Just nu sitter jag i soffan, men en huvudvärk som heter duga men vad gör det? Jag brukar få den eftersom att jag spänner mig så mycket inför V75, värst blir det när man sätter 7:an. Då släpper spänningarna på ett ögonblick och bultande värk blir resultatet och för all del priset man får betala - för att få betalt.

Nu blev det dock inte bra betalt. Men vad gör det? Sextusen ren vinst är inte fy skam och roligast av allt: Detta var första gången jag och min flickvän gjorde ett system tillsammans. Detta beslutade vi kl 14:05 på en Coop Forum butik någonstans i Sverige. Varför? Jo för att vi hade fortfarande hjärnspöken sedan förra helgen och detta är historien om den lördagen.

Känslan var klockren. Lördagsmornar brukar vara ganska lika varandra. Klockorna från den närbelägna kyrkan väcker en - vare sig man vill eller inte. Den krypande känslan av V75 smyger sig på även om jag försöker fokusera bort den. Jag sover oftast riktigt dåligt och drömmer konstant om hästar som bryter mållinjen. Oftast förlorar jag men ibland blir jag ekonomiskt oberoende i drömmen. Jag vet inte vilken som är bra eller dålig. Hur som helst. Vaknade vid 09:00, körde nästan genast iväg till mitt "lokala" tips hak. Hade under hela veckan haft tankar på att spika True Advantage i första avdelningen. Hade även grova tankar på New Line i gulddiversionen. Dessa tankar förverkligades också. Spik på den första tanken och som 1/3 på den andre. Problemet med det hela var avslutningen och att jag rörde ihop saker och ting.

Publicerade ett tidigt systemförslag på www.sverigetravet.se som såg ut som följande med motivering:

"I avdelning ett är True Advantage totalt bortglömde med tanke på kapaciteten han besitter. Senaste gången hon gick sprinterlopp slutade det med en andra plats efter ett vrålstarkt lopp i bland annat tredje/fjärde spår genom första kurvan och resterande tid utvändigt om ledande – och slutligen vinnande Olivia Lavec. Personligen kommer jag nog att plocka bort både Dileva Käll och Drillbit från mitt system just på grund av bakspåren. True Advantage är nästan ett spikförslag. Att vädret skall vara på topp brukar gynna hästen också. Gisela Ås, det är frågan om det är värt ett streck på henne för från någon annanstans än i ledningen eller rygg ledaren vinner hon omöjligt detta lopp tyvärr. Överstreckad.
I den andra avdelningen är det ju faktiskt tjänstefel att jaga jackpott pengar om man inte försöker fälla en sådan stor favorit.
Detsamma gäller i gulddivensionen men här säger alla mina sinnen att Panne De Montuer vinner! Kommer ändå precis som ni gardera med urstarke Scooby och intressante New Line. Monstret kommer också med på ett hörn och dessa tre är alla roliga jackpot drag.
Mina tidiga tankar sammanfogade till ett system
1. 1,2,3,4,6
2. 2,3,6,9,12
3. 2,3,4,6
4. 1,2,3,5
5. 1,3,5,6,7,8,9,14
6. Credit Fayline
7. 3,10,12
3200kr"

Ovanstående systemet skulle ge en återbetalning från ATG på 24 273kr men till min stora bedrövelse var inte det här det värsta. Jag lämnade aldrig in systemet. Trots att jag alltid brukar göra det när jag skriver ut ett sådant offentligt så man inte riskerar att stå med skägget i brevlådan om Fru Fortuna hade vart framme. Det värsta var känslan av när Credit Fayline hade gått i mål. I mål gick han inte ens som favorit och redan då var värdet över 200 000 kr. Känslan av att inte sitta i positionen som alla spelare önskar. Sån tur var vann ingen av hästarna streckade på systemet och jag har mycket lättare att leva med en missad vinst på cirka 20 000 kr än på 2,3 miljoner. 

Hur gick det för mig då? Jo det gick inte minus iallafall men en sak märkte jag och min flickvän i efterhand. Här är våra två system. 
---------------------------------------
Mitt:
Registrerat spel 

Datum: Lördag 2013-09-07
Bana: Bollnäs
Spelform: V75, omg. 44
Avd Ordinarie hästar
1 6 True Advantage
2 1, 3, 6
3 3, 4, 6
4 1, 2, 3, 4, 5, 11
5 1 Ivers*
6 3, 4, 5, 6, 8, 10, 11
7 1, 3, 5, 12
Vadet gäller startnummer
1 512 rader x 1 x 0,50 kr Totalt: 756,00 kr
Kvittonummer: EB4E 7214 1FC3 XXXX 
Utbetalt: 864,00 kr

Hennes:
(Ej inlämnat via atg.se)
1. 4,11
2. 3 Twin's  Fairytail
3. 3 Panne De Moteur
4. 1,2,3,4,5
5. 1,3,7,8
6. 1,3,4,6,8,10
7. 2,3,12
360kr

Det man kan urskilja ur dem här systemen  är att skulle dom sammanfogas bara lite, på rätt ställen skulle miljonerna vara hemma. Minuterna innan inlämning tjatade hon frenetiskt på mig över att jag inte hjälpte henne - så här i efterhand så var det ju just mina idéer som fattades. Två - enligt mig själv - självklara sträck. Detta ledde fram till att vi idag sammanfogade våra mindre system till ett. Det gav utdelning direkt. Är två hjärnor bättre än en inom trav eller är det bara tillfälligheter och en "lätt" omgång? 

Nu har vi klämt i oss två Pizzor, amerikanska. Tjejen målar och jag tittar på. Mitt i flytt röran. Fortfarande lite adrenalinstinna sedan lördagen för en vecka sedan. Bättre nu och framförallt - jackpott nästa vecka. Åby. 
Vi hörs imorgon den som vill!!!







Inga kommentarer:

Skicka en kommentar