torsdag 3 oktober 2013

In the zone

I poker kan man hamna i zonen som dom kallar det. Alltså ett stim där allt går din väg. Jag har varit i "zonen" ett antal gånger på travet. Det handlar om hästar som vinner med en nos, plötsliga galopper som höjer värden och annat tursamt. Den här veckan ligger jag ca 23 000 kr plus, netto. Jag har satt en V64 och igår så tog jag hem en godkänd slant på V86. Jag har fått förvånansvärt många förfrågningar om resterande del på mitt publicerade spelkvitto från igår. Ledsen att behöva göra er besvikna. Jag fick aldrig 8-rätt. Satte dock ett riktigt fint vinnarspel igår och kunde casha ut! Även en rolig tvilling hann jag med också som gav lite klirr i kassan!

Kupongen såg ut så här:

7. 2 Rose Hill Dream
8. 2,6

Utdelningen hamnade på runt 8000 kr på satsade ca: 1300 kr.

Normalt skulle det kännas surt men när en häst vinner - som jag inte vigde en tanke åt är det svårt att vara missnöjd med en vinst, oavsett storleken. Unika Karsk betalade jag för senast den startade på Kalmar. Då blev det fiasko och jag hade inte för menat att betala igen där. Sedan var det aldrig något snack om saken, hästen var urstark och det var aldrig ens nära 8 rätt för mig.

Dock så ligger jag ganska bra plus den här veckan. Jag har tankar på att utöka den siffran ikväll på V64.

Återkommer !!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar